Як правило джоббер закуповує нафтопродукти за свій рахунок. Самостійно встановлювати роздрібну ціну франчайзі зазвичай має право, проте мусить дотримуватися певних принципів та правил, що попередньо узгоджуються у франчайзинговому (джобберському) договорі
Понедельник
29.09.2008
Перша джобберська АЗС на Україні з’явилася ще в 2000 році під маркою Тюменської нафтової компанії (ТНК)
 

У сфері реалізації нафтопродуктів частіше використовується термін джоббінг ніж франчайзинг. Він представляє собою схему співпраці незалежних компаній - нафтової компанії та власника АЗС. При цьому АЗС працює під торговою маркою та згідно стандартів постачальника (якість пального, стандарти обслуговування та зовнішнього вигляду АЗС), і реалізовує лише його нафтопродукти.

Після ТНК по джобберській схемі почали працювати й інші нафтовики, наприклад Лукойл-Україна, Славнефть, WOG, Укрнафта, Укртатнафта. Правда деякі компанії не афішують своєї діяльності за такою схемою, або ж розвиток за такою схемою не є для них пріоритетом. Для прикладу Лукойл-Україна, - на сьогоднішній день лише 5-7% АЗС мережі працюють по франчайзингу, компанія сконцентрувалася на побудові своєї власної мережі.

Протилежним прикладом є ТНК-Україна. 200 АЗС під торговою маркою "ТНК" працюють по джоббінговій схемі, на противагу 50 власним АЗС. Джоббери є стратегічно важливою частиною групи компаній ТНК-ВР в Україні, оскільки вони володіють та управляють більшістю заправок. У співпраці з ТНК-Україна власник АЗС отримує допомогу в реконструкції АЗС, тренінги для персоналу, гарантії поставок пального, участь у дисконтних програмах мережі, в замін на дотримання усіх стандартів постачальника.

Не так давно ТНК-Україна опрацювала новий договір для співпраці з партнерами. Оновлена схема співпраці підкріплена чіткими стандартами та вимогами, з метою забезпечити єдині стандарти якості роботи всіх АЗС ТНК.